Lima, Huanchaco & Máncora

30 januari 2017 - Máncora, Peru

Na ons Machu Picchu avontuur en de busrit van Cusco naar Lima van - wait for it - bijna 25 uur, dachten we joh, laten we onszelf een keer verwennen. We hadden een privékamer geboekt (we slapen normaal meestal op slaapzalen, veeel goedkoper hihi) om lekker een beetje te chillen en uit te rusten. Toen we eindelijk aankwamen bij ons hostel bleek onze chille privékamer een tent te zijn. Op het dak. Geen chille vacance-soleil-achtige tent waar je rechtop in kan staan. Het leek meer op een festivaltentje - ná het festival - dat je dan meestal laat staan omdat het het niet echt waard is om hem helemaal mee terug te nemen en hij z'n geld wel heeft opgebracht. Jor kon het even niet meer aan toen ie ons tentje zag, maaaar uiteindelijk was het eigenlijk heel gezellig en toch een soort 'kamperen', wat we verder niet echt doen. Gelukkig was het heel goed weer, dus we waren toch de hele dag buiten. Wel weer een goed verhaal!

Lima zelf vonden we, vergeleken met de rest van Peru, heel westers. Ons hostel zat in het 'hippe' wijkje Barranco, waar heel veel restaurantjes en barretjes zaten. Ook hadden we eindelijk weer een (soort van) strand, dus onze eerste dag hebben we lekker daar doorgebracht. 'S middags werd het een beetje bewolkt en trokken we de stad in. Midden in het centrum van Lima heb je een opgraving (Huaca Pucllana) van een volk dat daar bijna 2000 jaar geleden leefde, dus daar namen we de volgende dag een kijkje. Verder struinden we in Lima lekker door alle straatjes, zagen we de wisseling van de wacht (wilde Jor heeeel graag zien, duurde heeel lang en uiteindelijk wisselde de wacht niet eens echt?? Haha, we hebben het in ieder geval 'meegemaakt'.. :)) chillden we met onze hostelvrienden en dronken we 's avonds lekkere cocktails. Na nog een laatste (beetje brak) middagje op het strand, en een heel goed tukje daar, gingen we 's avonds de bus weer in.

We reisden via de kust omhoog (richting Ecuador) en kwamen de volgende ochtend aan in Huanchaco, een dorpje in de buurt van Trujillo. Hoewel we NOG STEEDS niet kunnen surfen, zaten we in een echt surfhostel recht aan het strand. Ook boekten we hier dan toch nog onze chille privékamer, met uitzicht op de mooiste zonsondergangen ooit, die we elke avond vanaf ons balkonnetje bekeken. Ook hier chillden we heerlijk op het strand en trokken ook nog een dagje Trujillo in. Ook hier bezochten we een enorme archeologische opgraving: ChanChan. Heel indrukwekkend weer om te zien hoe zo'n oude cultuur zo lang geleden leefde, vooral omdat deze opgraving heel groot én heel goed bewaard was gebleven. Na ChanChan liepen we nog een beetje rond in het koloniale stadscentrum van Trujillo, en op onze laatste avond gingen we lekker eten in ons dorpje. De volgende dag hingen we nog lekker op het strand en die avond gingen we weer de bus in, op naar onze laatste Peru-bestemming: Mancora.

Mancora is een kustplaatsje helemaal in het noorden van Peru, van waaruit je makkelijk Ecuador in kunt met de bus. We zaten hier weer in een heel leuk hostel, met zwembad dit keer! Ook hier ontmoetten we weer veel leuke mensen, waar we drankjes mee dronken, naar het strand gingen en bij het zwembad mee lagen (goed leven hier haha!). Een van de dagen besloten we naar een plekje iets buiten Mancora te gaan, samen met 2 Amerikanen en een Nederlandse jongen, om zeeschildpadden te zien. De schildpadden waren heel groot en heel vet om van zo dichtbij te zien. We hadden gehoopt dat we met de schildpadden konden snorkelen, maar dit ging helaas niet. 'S avonds was er pizza-avond in het hostel (het is niet dat we in Nederland zo vaak pizza eten, maar je gaat het wel echt missen na 3 en halve maand!) en daarna was er een feestje in het hostel. Onze laatste dag in Mancora liepen we nog een beetje door het centrumpje en kwamen we nog een leuke markt tegen. De rest van de dag brachten we lekker door aan het zwembad, waar we 's middags nog met z'n alle een pool-volleybal toernooi hielden.

We zijn ons laatste deel in Peru weer helemaal bijgekomen van alle busreizen, de hikes en alle steden, dus we zijn helemaal klaar voor Ecuador! Onze eerste stop is Cuenca, in het zuiden van het land. De grensovergang weer zien te overleven en dan zijn we weer klaar voor het volgende deel van de reis:)

Fotomodel

Zwembadchillings 2

Zwembadchillings 2

1. Mieke:
    12 februari 2017
    grappig verhaal van chille privé kamer. Lekker uitgerust. Op naar Equador. Goede reis !!!!! Liefs XXX
  2. Lieke:
    12 februari 2017
    Weer heel leuk om te lezen !!! Klinkt goed lekker zonnig, drankjes, cillen, leuke hostels-mensen en privé tent ♡♡
    Good for you !!!! Have fun xx
    Lots of ♡ and Xxx
  3. Angela Janssen:
    15 februari 2017
    Gaaf Lies om alles zo eens te lezen! Jullie maken zo heel wat mee zeg en onwijs mooie foto's! Ga zo door, ik blijf lezen.
    Groetjes van je buurtjes